Sander ziek, dus rustig dagje

Sander slaapt goed vannacht en wordt pas om 10.00 uur wakker. Hij voelt zich niet lekker en heeft wat hoofdpijn, dus hij blijft nog even liggen. Na koorts opnemen blijkt dat ie toch al 38,7 heeft, dus toch nog maar een paracetamolletje in de hoop dat ie zich wat beter gaat voelen.

We besluiten maar niet zoveel te doen vandaag om Sander even wat rust te geven.

Dus maken we een kopje cappuccino en doen we spelletjes met Joris. Even afwachten hoe het gaat.

Na een tijdje komt Sander toch maar uit bed, maar hij voelt zich niet top. Hij leest wat in de camper, drinkt wat water en komt een uur later buiten zitten, nog altijd in zijn pyama.

Joris en papa gaan na een potje schaak toch maar even een eindje wandelen bij het meertje. Ze hebben hun zwembroek aangetrokken, dus ik denk dat ze ook even een duik nemen, want het is weer mooi weer. Gelukkig niet meer zo warm als in Osoyoos gisteren, maar heerlijk weer.

Wij blijven bij de camper en lezen wat. Sander leest de National Geographic junior over de ruimte en ik probeer nu toch eindelijk mijn boek uit te lezen, want we doen zoveel deze vakantie dat ik nog niet eens 1 boek uit heb.

Hopelijk gaat het morgen weer wat beter met Sander want dan gaan we op de boot naar Vancouver Island, waar hij zich al enorm lang op verheugd.

Na twee uur zijn Norbert en Joris terug. Ze hebben inderdaad lekker gezwommen en om het meertje gewandeld.

Sander wil wel graag weer liggen en gaat in de camper op ons bed liggen, maar het is warm in de camper en na een tijdje zoeken we een oplossing buiten: we leggen de opblaasband op de grond. Daar leggen we een deken in en zo kan Sander lekker buiten liggen. Dit vindt ie lekker. Wel met een dekentje over want de koorts is terug dus hij heeft het koud.

Na het eten rijden we toch nog naar een uitkijkpunt in de buurt, een prachtig uitzicht over de hele vallei en in de richting van hoge bergen in de VS (we zitten hier vlakbij de grens). We doen nog een kort wandelingetje (10 minuutjes) in de hoop nog wild tegen te komen, maar verder dan berenharen in een bessenstruik komen we niet. Sander loopt mee nog steeds in zijn pyama :-)

Sander lijkt zich iets beter te voelen, dus hopelijk valt ie zo snel in slaap en gaat het morgen weer een beetje.

Indianen, slangen, adelaars en oh wat warm…

Vandaag weer weg uit Oliver. Heel jammer, want wat was dat een lekker plekje! Maar weer tijd voor wat nieuws. We rijden eerst nog een stukje naar het zuiden, naar Osoyoos, een plaatsje midden in een woestijnachtig gebied, waar jarenlang alleen maar Indianen woonden. We gaan naar het desert cultural center, een museumpje over de Indianen en de woestijn. Eerst is er een voorstelling over de verschillende slangen die in de woestijn voorkomen en er komt zowaar een echte ratelslang tevoorschijn! Daarna lopen we naar buiten door de woestijn naar een nagebouwd indianendorpje...het is warm, erg warm!

Als we weer terug lopen zien we een adelaar vliegen! En er is er nog één! Ze zitten boven op een hoge paal. We staan een tijdje te kijken en gaan dan terug naar het centrum. Daar begint net een voorstelling over Indianen, muziek en dans. Een Indiaan drumt, zingt en aan het eind voer hij een echte Indianendans op. Hij vertelt ook over de cultuur van de Indianenstammen in Noord Amerika vroeger en nu.

Eigenlijk zijn we iets te lang gebleven in het museum, dus nu moeten we snel verder went het is nog een aardig eind naar Manning Provincial Park, waar we vannacht blijven. We stoppen nog wel even in Princeton voor wat boodschappen. Ondertussen is het wel erg warm geworden, vooral in het achterdeel van de camper, daar is het 99 graden Fahrenheit (weet niet precies hoe warm dat is...maar errrug warm!). Sander heeft er wat last van gekregen en voelt zich niet lekker, dus voor de rest van de rit gaat mama achterin de camper zitten en mag Sander voorin de camper bij de airco. Na een paracetamol voelt hij zich langzaam wat beter.

Op Lightning Lake Campground in Manning Pr. Park hebben we een prachtige grote plaats midden in het bos. Joris begint gelijk te klimmen en klauteren op de losse boomstammen die er liggen. Ook lopen er eekhoorntjes, leuk. We zitten echt in the middle of nowhere en hebben zelfs geen bereik meer op onze mobiel en we moeten het doen zonder water en electriciteitsaansluiting :-)

Het kampvuurtje lukt goed vanavond, dus we zitten nog lang gezellig buiten. Uiteraard komt ook Uno weer tevoorschijn.

's Avonds heeft Sander toch weer wat koorts en met een paracetamol slaapt hij binnen 5 minuten in.

Zwemmen, zweten en luieren

Wat een heerlijk dagje! Na dagenlang enorm veel te hebben gedaan, vandaag een dagje alles mag, niets hoeft, heerlijk.

De nacht viel reuze mee, allemaal heerlijk geslapen en vanochtend hebben we zelfs nog even een deken over gedaan. We zitten hier achter een enorme rots (die nu de schemer invalt iets heel magisch heeft), dus de zon kwam er pas laat overheen. Vanmorgen was het dus nog heerlijk koel (nou ja koel, ik schat zo'n 22 graden).

Pas vanmiddag werd het echt warm, maar het meertje bracht verkoeling en er staan bomen om onze campingplaats, dus er was de hele dag wel een stukje schaduw te vinden.

Sander en Norbert hebben, heel stoer, vanmiddag het hele meertje overgezwommen en weer terug. Aan de overkant is ook een klein strandje, dit behoort kennelijk tot een soort indianenreservaat.

Het opblaasding kwam weer goed van pas en Joris heeft heerlijk rondgedobberd. Eerst alleen vanmorgen, maar toen moest mama snel naar de camper om een zwempak aan te trekken en toen het water in voor een reddingsactie, want hij dreef wel erg ver af en kwam niet meer terug. Dus ‘s middags lekker samen met papa en mama rondgedobberd.

Sander heeft ons nog getrakteerd op een ijsje vanmiddag (ja, van zijn zakgeld, lief he :-)

Dit is een heerlijk plekje om bij te komen en een dagje niets te doen. We vinden het allemaal jammer dat we morgen alweer weggaan. Maar ja, we willen ook nog wel iets meer zien van dit geweldige land.

Morgen en overmorgen geen internet op de camping, dus pas over een paar dagen weer een verslagje. We proberen zo ook nog even wat foto's te uploaden.

Meren, meren en nog meer meren

Vandaag een ritje naar het zuiden van Canada, dwars door de Okanagan Valley, die bekend staat om zijn meren en de wijngaarden. Een heel ander landschap dus, veel minder hoge bergen en langzaam wordt veel groen ook geel. Het is hier ook een stuk warmer. Dit is het vakantiegebied van de Canadezen! Toen we een camping wilden boeken een paar maanden geleden waren een aantal campings dan ook al vol.

We rijden aardig door, alleen Kelowna is toch een drukkere stad dan we dachten. Onderweg komen we heeeel veel meren tegen. Bij Summerland doen we wat boodschappen en daarna zoeken we een mooi plekje aan het Okanagan Lake (meer dan 100 km lang!). Nadat we eerst op een paar campings terecht komen vinden we eindelijk een mooie picknickplaats om te lunchen. Vlakbij het water en onder de bomen, want we zijn inmiddels de 30 graden wel weer gepasseerd (Geweldig weer hebben we toch deze vakantie!).

Na de lunch gaan Norbert en de jongens nog even zwemmen in het meer en mama pakt een boek en een stoeltje :-). Heerlijk hoor!

Inmiddels is het al vier uur geweest en besluiten we door te rijden naar de camping, het Gallagher Lake Resort. Op deze camping blijven we 2 nachten en doen we een keer een dagje niets (behalve zwemmen en luieren). De camping ligt aan een klein meertje met een eigen strandje. We hebben een geweldige plaats van waar we zo het strandje oplopen en het meer kunnen zien. Beter kan het niet! Heerlijk om hier een dagje te blijven. Het enige minpunt is dat we maar 15 Ampère stroom hebben en de airconditioning dus niet aan kunnen hebben in de camper...dat wordt zweten vannacht! Maar het plekje is wel 2 nachtjes zweten waard.

Sander en Joris rennen gelijk het meertje in en genieten nu al met volle teugen. Het is hier 36 graden, dus wat is lekkerder dan een duik in een fris meertje. Ook wij gaan snel nog even zwemmen!

We zitten nog tot laat buiten in de zwembroek Uno te spelen. Het blijft heerlijk warm. Morgen de hele dag om heerlijk te luieren en te zwemmen...

Zwemmen, cedars en een….slang

Vandaag een aardig stuk rijden. De eerste honderd kilometer is een beetje een saai stuk. Maar in de verte zien we alweer heet hooggebergte oprijzen.

We rijden door Glacier National Park. Een nogal onherbergzaam park, waar je maar een klein deel van kan zien. Er zijn meer dan 400 gletsjers, maar we zien er uiteraard maar een paar. De weg is mooi en we doen 2 korte wandelingetjes, maar meer zien we er niet van.

We rijden door naar Revelstoke Mountain National Park, waar we een wandeling doen door een giant cedar bos, met echt gigantische bomen! Verder doen we nog een wandeling door een stuk wetland, dus weer heel anders. Deze trail heet de skunk cabbage trail, naar hele rare planten die hier groeien, een soort supermega koolbladeren, die nog stinken ook. We lopen over een boardwalk omdat we niet door het moeras kunnen en dan in 1 keer vlak naast de boardwalk: "een slang" roept Norbert. Wij allemaal terug natuurlijk, dat is leuk! Het blijkt een slangetje, maar wel heel leuk. We volgen hem een tijdje.

Daarna rijden we door naar de camping: Williams Lake Campground. Niet zo'n hele mooie camping, we staan nogal dicht op de buren, maar er is wel een meertje op de camping, waar we natuurlijk in gaan zwemmen! Het is weer prachtig weer, dus het is goed toeven aan het strandje bij het meer. We kopen nog een opblaasbaar ding waar we lekker op kunnen dobberen in het water! Er is ook een steiger en een vlot in het water, waar Sander en Joris naar toe zwemmen, terwijl mama lekker een boekje zit te lezen aan de kant :-) (Ieder zijn ding;-).

Morgen richting de woestijn (ja, echt!),  volgens de weersvoorspellingen is het 36 graden, dus best lekker warm!

Een enorm hert en hot springs

Hiep hoi, WIFI op de camping vandaag, dus lekker relaxed in de camper alles bijwerken!

Rustig aangedaan vanmorgen en voordat we naar Radium Hot Springs vertrekken nog even in Banff boodschappen gedaan en weer een lekker cappuccinootje gedronken (site weer even bijgewerkt). Ook nog even op zoek naar een hardware-store, want in de camper moet speciaal toiletpapier gebruikt worden (1-laags, makkelijk afbreekbaar) en dat heb je niet in de supermarkt.

De dag begint mooi, maar er is regen voorspelt voor vanmiddag en het begint al te regenen als we uit Banff wegrijden. Voor het eerst rijden we in de regen weg (we mogen niet klagen denk ik, na 2 weken Canada). Het valt overigens nog wel mee.

We besluiten nog een keer een deel van de Bow Valley Parkway te rijden, ipv de Highway. En niet voor niets...al na 10 minuten staat er een gigantisch hert in de berm, rustig gras te eten. Aan onze kant van de weg, dus we zijn er echt vlakbij...en wat een gewei...echt inmens groot! Geweldig...Sander en Joris komen bij ons voor in de camper zitten en genieten mee...er worden volop foto's gemaakt met het raam open!

Na een tijdje rijden we toch maar verder en laten het hert achter...op naar Kootenay National Park. We doen het vandaag rustig aan en willen alleen de painted pots en het zwembad bij de hotsprings aandoen. Maar bij de painted pots aangekomen blijkt dat de brug is weggespoeld door het water, hier kunnen we dus niet naar toe. Nou ja, verder naar de hot springs dan maar.

In Radium Hot Springs is een zwembad dat gevoed wordt door de hot spring die bij dit plaatsje is. Er komt enorm warm water uit de bron wat wordt afgekoeld naar 39 graden voordat het in het zwembad komt. Heerlijk warm water! Het is ondertussen weer begonnen met regenen, maar dat is nu eigenlijk alleen maar lekker. Het water is heerlijk warm en buiten het water is het heerlijk fris! Niet alleen wij, maar ook Sander en Joris vinden het heerlijk, maar willen na een tijdje toch ook wel graag even naar het "koude" zwembad waar ook een duikplank is en een glijbaantje.

Heerlijk opgefrist rijden we daarna naar de camping, de Canyon RV Campround. Een mooie camping, gelegen in, je raadt het al, een canyon, waar we een mooi plaatsje hebben aan het snelstromende beekje dat dwars door de camping loopt. Jammer genoeg gaan we morgen alweer verder.

Zo, nu nog even een potje Uno in de camper, want het regent weer, en dan naar bed...goedemorgen voor jullie, welterusten voor ons :-)

Leuk alle reacties

Leuk dat iedereen reageert! We hebben niet zo vaak internet, dus helemaal goed bijhouden is lastig, maar ik doe mijn best.

We zitten nu in Banff bij de Starbucks te internetten :-)

Tot gauw,

Groetjes van ons allemaal!

Lake Louise, Yoho en Banff

Om 8:20 uur waren we al op pad vanmorgen. Dit om zeker te zijn van een parkeerplaats bij Lake Louise en in de hoop de hordes mensen te ontlopen. We waren niet de eersten maar nog plaats genoeg op de parkeerplaats, dus maar even ontbijten in de camper op de parkeerplaats (toch handig zo'n rijdend huisje ;-).

Toen naar Lake Louise, waar ondertussen al minimaal 7 touringcars zijn aangekomen :-)

Dus tussen de Japanners lopen we naar Lake Louise. Het is een mooi meer, maar we zijn niet enorm onder de indruk. Lake Morraine gisteren was mooier. Wel mooi is dat boven dit meer een grote gletsjer zit.

We blijven niet al te lang en rijden verder naar Yoho National Park. We rijden naar Emerald Lake (ja alweer een meer :-). Onderweg komen we nog langs een natural bridge waar nog water onderdoor stroomt.

Emerald Lake is weer een stuk rustiger, waardoor we het gelijk alweer wat mooier vinden. Deze is ook weer heel mooi blauw. We halen koffie en een brownie en gaan heerlijk aan het water op een vlonder zitten. Ondertussen wordt het ook weer lekker warm. Heerlijk zo aan het water. We lopen nog een stuk om het meer en gaan dan weer verder. We gaan weer terug naar Banff National Park.

We rijden via de Bow Valley Parkway, een alternatieve route voor de Trans Canadian Highway. Een hele rustige weg midden door de natuur.

We picknicken ergens midden in het bos en stoppen nog bij Johnston Canyon om een eind te wandelen. Ook hier is het druk, maar het is zeker de moeite waard een stuk deze canyon in te lopen. We lopen langs de canyonwand op plaatsen op een soort hangend pad. Het pad eindigt bij een waterval, waar he dichtbij kan komen door door een kleine grot te lopen, grappig!

Nu zijn we wel toe aan een ijsje en oe wat lekker, ze hebben bij de lodge bij de start van het wandelpad softijs, heerlijk!

Dan rijden we verder naar Banff, want het wordt al laat. Het infocentrum is niet interessant dus we besluiten koffie te gaan drinken bij de Starbucks en de laatste dagen van het dagboek op de site te zetten (de jongens genieten van wat internetspelletjes op de Ipod) ...lang leve de WIFI bij de Starbucks! 2 Cappucino's later is de site weer bijgewerkt, staan er weer wat fotootjes op facebook en kunnen we eindelijk boodschappen doen en naar de camping ;-)

Tunnel Mountain Village Campground: geen supercamping, maar het is maar voor 1 nacht! En...ja hoor Norbert leert het nog wel...het vuur is aan!