Een beer op het strand!

We hebben geslapen met het gordijn open, omdat het uitzicht zo mooi was :-) Dus vroeg wakker vanmorgen, omdat het al licht was. Maar dat is geen straf op dit plekje! Wat is het hier toch mooi. Jammergenoeg moeten we alweer weg. We rekken het nog wat door pas later te vertrekken. Joris slaapt wel uit en net op het moment dat mama Joris helpt met aankleden, komt Norbert aangerend: "Een beer, er is een beer op het strand!" We rennen naar buiten, Joris in een shirt en zijn onderbroek en verder nog niets, maar wat maakt het uit...die beer moeten we zien...en ja hoor, daar loopt ie, op zijn dooie akkertje over het strand te struinen. Het is eb, dus waarschijnlijk is hij op zoek naar krabbetjes of iets anders eetbaars in de poeltjes op het strand...Dit is super...we zitten gewoon op onze ‘veranda' naar een beer te kijken! Hij loopt langzaam van ons weg naar de andere kant van het strand en verdwijnt na een tijd het bos weer in.

Het was al zo'n mooi plekje en dit maakt het helemaal compleet, een plek om nooit te vergeten.

Daarna ontbijten we lekker in de zon op onze veranda met uitzicht op de Pacific. Als (alweer) mama en Joris tanden staan te poetsen in de camper horen we weer een onderdrukt gegil: "De beer...hij is er weer!" Dus dit keer wel aangekleed maar met de tandenborstel nog in de mond stormen we weer naar buiten...hij is er weer...struinend over het strand...hoe leuk is dit?

Dan is toch de tijd gekomen...we moeten echt weg...Sander is een beetje verdrietig dat we hier weg moeten, maar ja...

We rijden naar Victoria in het zuiden van Vancouver Island. Het is een lange rit, voor een groot deel over een weg die we 3 dagen geleden ook al gereden hebben.

We staan op een camping midden in de stad aan de haven. Hoe anders dan vanmorgen. Voor in de stad eigenlijk best een mooi plekje...er gaat een watertaxi van hier naar het centrum van de stad en we staan aan het water, dus eigenlijk best mooi, maar we staan wel weer dicht op de buren...

En...voor morgen hebben we een orca/walvistoertje geboekt...daar hebben we weer erg veel zin in...en natuurlijk nemen we de watertaxi naar Victoria.

Het is de laatste echte vakantiedag. Na morgen rijden we terug naar Vancouver waar we dinsdagmorgen de camper weer inleveren...dus nog 1x deze vakantie een grote belevenis hopen we.