Lake Louise, Yoho en Banff

Om 8:20 uur waren we al op pad vanmorgen. Dit om zeker te zijn van een parkeerplaats bij Lake Louise en in de hoop de hordes mensen te ontlopen. We waren niet de eersten maar nog plaats genoeg op de parkeerplaats, dus maar even ontbijten in de camper op de parkeerplaats (toch handig zo'n rijdend huisje ;-).

Toen naar Lake Louise, waar ondertussen al minimaal 7 touringcars zijn aangekomen :-)

Dus tussen de Japanners lopen we naar Lake Louise. Het is een mooi meer, maar we zijn niet enorm onder de indruk. Lake Morraine gisteren was mooier. Wel mooi is dat boven dit meer een grote gletsjer zit.

We blijven niet al te lang en rijden verder naar Yoho National Park. We rijden naar Emerald Lake (ja alweer een meer :-). Onderweg komen we nog langs een natural bridge waar nog water onderdoor stroomt.

Emerald Lake is weer een stuk rustiger, waardoor we het gelijk alweer wat mooier vinden. Deze is ook weer heel mooi blauw. We halen koffie en een brownie en gaan heerlijk aan het water op een vlonder zitten. Ondertussen wordt het ook weer lekker warm. Heerlijk zo aan het water. We lopen nog een stuk om het meer en gaan dan weer verder. We gaan weer terug naar Banff National Park.

We rijden via de Bow Valley Parkway, een alternatieve route voor de Trans Canadian Highway. Een hele rustige weg midden door de natuur.

We picknicken ergens midden in het bos en stoppen nog bij Johnston Canyon om een eind te wandelen. Ook hier is het druk, maar het is zeker de moeite waard een stuk deze canyon in te lopen. We lopen langs de canyonwand op plaatsen op een soort hangend pad. Het pad eindigt bij een waterval, waar he dichtbij kan komen door door een kleine grot te lopen, grappig!

Nu zijn we wel toe aan een ijsje en oe wat lekker, ze hebben bij de lodge bij de start van het wandelpad softijs, heerlijk!

Dan rijden we verder naar Banff, want het wordt al laat. Het infocentrum is niet interessant dus we besluiten koffie te gaan drinken bij de Starbucks en de laatste dagen van het dagboek op de site te zetten (de jongens genieten van wat internetspelletjes op de Ipod) ...lang leve de WIFI bij de Starbucks! 2 Cappucino's later is de site weer bijgewerkt, staan er weer wat fotootjes op facebook en kunnen we eindelijk boodschappen doen en naar de camping ;-)

Tunnel Mountain Village Campground: geen supercamping, maar het is maar voor 1 nacht! En...ja hoor Norbert leert het nog wel...het vuur is aan!