Een enorm hert en hot springs

Hiep hoi, WIFI op de camping vandaag, dus lekker relaxed in de camper alles bijwerken!

Rustig aangedaan vanmorgen en voordat we naar Radium Hot Springs vertrekken nog even in Banff boodschappen gedaan en weer een lekker cappuccinootje gedronken (site weer even bijgewerkt). Ook nog even op zoek naar een hardware-store, want in de camper moet speciaal toiletpapier gebruikt worden (1-laags, makkelijk afbreekbaar) en dat heb je niet in de supermarkt.

De dag begint mooi, maar er is regen voorspelt voor vanmiddag en het begint al te regenen als we uit Banff wegrijden. Voor het eerst rijden we in de regen weg (we mogen niet klagen denk ik, na 2 weken Canada). Het valt overigens nog wel mee.

We besluiten nog een keer een deel van de Bow Valley Parkway te rijden, ipv de Highway. En niet voor niets...al na 10 minuten staat er een gigantisch hert in de berm, rustig gras te eten. Aan onze kant van de weg, dus we zijn er echt vlakbij...en wat een gewei...echt inmens groot! Geweldig...Sander en Joris komen bij ons voor in de camper zitten en genieten mee...er worden volop foto's gemaakt met het raam open!

Na een tijdje rijden we toch maar verder en laten het hert achter...op naar Kootenay National Park. We doen het vandaag rustig aan en willen alleen de painted pots en het zwembad bij de hotsprings aandoen. Maar bij de painted pots aangekomen blijkt dat de brug is weggespoeld door het water, hier kunnen we dus niet naar toe. Nou ja, verder naar de hot springs dan maar.

In Radium Hot Springs is een zwembad dat gevoed wordt door de hot spring die bij dit plaatsje is. Er komt enorm warm water uit de bron wat wordt afgekoeld naar 39 graden voordat het in het zwembad komt. Heerlijk warm water! Het is ondertussen weer begonnen met regenen, maar dat is nu eigenlijk alleen maar lekker. Het water is heerlijk warm en buiten het water is het heerlijk fris! Niet alleen wij, maar ook Sander en Joris vinden het heerlijk, maar willen na een tijdje toch ook wel graag even naar het "koude" zwembad waar ook een duikplank is en een glijbaantje.

Heerlijk opgefrist rijden we daarna naar de camping, de Canyon RV Campround. Een mooie camping, gelegen in, je raadt het al, een canyon, waar we een mooi plaatsje hebben aan het snelstromende beekje dat dwars door de camping loopt. Jammer genoeg gaan we morgen alweer verder.

Zo, nu nog even een potje Uno in de camper, want het regent weer, en dan naar bed...goedemorgen voor jullie, welterusten voor ons :-)

Henk en Mieke,opa en oma.

Wij hebben een uurtje voor de buis gezeten en hebben enorm genoten van jullie verhalen en prachtige foto's.En jullie zien genieten is tevens genieten voor ons.
Nog heel veel plezier samen.Leuk ook de camper van binnen te hebben gezien. Groetjes,papa en mama,opa en oma.