Regenwoud en… het paradijs!

Vanmorgen heerlijk rustig aan gedaan. Sander slaapt tot half tien. Gisteren hebben we het water bijgevuld bij het begin van de camping en de tank met afvalwater geleegd, dus we kunnen alle vier douchen in de camper vanmorgen. Er zijn hier geen douches op de camping.

Om 11 uur rijden we weg. We stoppen eerst bij een boardwalk door het regenwoud. Heel mooi aangelegd. Een leuke wandeling.

Dan rijden we verder richting Ucluelet. We rijden nog even door het plaatsje, maar gaan dan gauw verder naar de volgende camping (Mussel Beach), die aan zee ligt! We moeten 8 kilometer over een gravelroad rijden om bij de camping te komen. De camper hobbelt en bobbelt over de weg (ik denk dat we eigenlijk dit soort wegen niet mogen rijden met de camper...). We doen er meer dan een half uur over.

De camping ligt inderdaad aan zee...dit is geweldig!!! Wat mooi! Onze plaats is echt aan het strand! Mooier kan het niet! Bij de plaats is een soort veranda waar we kunnen zitten en uitkijken over zee! Dit is bij ver de mooiste plek waar we met de camper hebben gestaan!!!

Het strand bestaat uit aangespoelde boomstammen, zand, stenen, rotsen en een soort stro (aangespoeld zeegras ofzo???). Sander staat te juichen bij de camper, zo mooi vindt ie het :-)

Op deze camping wordt 1x per jaar een muziekfestival gehouden en er is met aangespoelde  boomstammen een soort bar gebouwd, ook bij onze plaats. Dus Sander zet gelijk zijn eigen strandtent op, waar we eten en drinken kunnen bestellen.

Er wordt ook gelijk over het strand gestruind en Joris vindt mooie schelpen.

We settelen ons op de veranda en genieten van dit heerlijke uitzicht en de zon. Aan het eind van de middag gaan Norbert en de jongens nog even zwemmen. Ik heb nog steeds mijn boek niet uit, dus blijf lekker nog even zitten in de zon (goed excuus).

Deze camping heeft geen faciliteiten. Er is geen water of elektriciteit. "A true wilderness camping".

Terwijl we naar het water staan te staren zien Sander en Minka in 1x iets vliegen...wat is dat? Hij vliegt heen en weer en gaat richting het water...dit moet een adelaar zijn! We zien de adelaar naar een boom vliegen een eind verderop. Daar zien we de vogel als een wit puntje. Snel pakken we de verrekijker. Dan zien we duidelijk wat het is...dit is onmiskenbaar een adelaar! Geweldig! We zien hem nog een keer naar een ander plekje vliegen en Norbert en de jongens lopen er nog een stukje naar toe om hem nog beter te kunnen zien...dit is leuk!

Nu zitten we met zijn viertjes rondom het kampvuur dat Norbert gemaakt heeft (ja, alweer gelukt!)...het is pikkedonker en we horen de zee!

Erg jammer dat we hier maar 1 nachtje blijven. De vakantie is nu bijna afgelopen. Morgen naar Victoria, de grootste stad van Vancouver Island...onze laatste bestemming voordat we teruggaan naar Vancouver.

Maar dit is een geweldig plekje om de laatste dag midden in de natuur af te sluiten!