Indianen, slangen, adelaars en oh wat warm…

Vandaag weer weg uit Oliver. Heel jammer, want wat was dat een lekker plekje! Maar weer tijd voor wat nieuws. We rijden eerst nog een stukje naar het zuiden, naar Osoyoos, een plaatsje midden in een woestijnachtig gebied, waar jarenlang alleen maar Indianen woonden. We gaan naar het desert cultural center, een museumpje over de Indianen en de woestijn. Eerst is er een voorstelling over de verschillende slangen die in de woestijn voorkomen en er komt zowaar een echte ratelslang tevoorschijn! Daarna lopen we naar buiten door de woestijn naar een nagebouwd indianendorpje...het is warm, erg warm!

Als we weer terug lopen zien we een adelaar vliegen! En er is er nog één! Ze zitten boven op een hoge paal. We staan een tijdje te kijken en gaan dan terug naar het centrum. Daar begint net een voorstelling over Indianen, muziek en dans. Een Indiaan drumt, zingt en aan het eind voer hij een echte Indianendans op. Hij vertelt ook over de cultuur van de Indianenstammen in Noord Amerika vroeger en nu.

Eigenlijk zijn we iets te lang gebleven in het museum, dus nu moeten we snel verder went het is nog een aardig eind naar Manning Provincial Park, waar we vannacht blijven. We stoppen nog wel even in Princeton voor wat boodschappen. Ondertussen is het wel erg warm geworden, vooral in het achterdeel van de camper, daar is het 99 graden Fahrenheit (weet niet precies hoe warm dat is...maar errrug warm!). Sander heeft er wat last van gekregen en voelt zich niet lekker, dus voor de rest van de rit gaat mama achterin de camper zitten en mag Sander voorin de camper bij de airco. Na een paracetamol voelt hij zich langzaam wat beter.

Op Lightning Lake Campground in Manning Pr. Park hebben we een prachtige grote plaats midden in het bos. Joris begint gelijk te klimmen en klauteren op de losse boomstammen die er liggen. Ook lopen er eekhoorntjes, leuk. We zitten echt in the middle of nowhere en hebben zelfs geen bereik meer op onze mobiel en we moeten het doen zonder water en electriciteitsaansluiting :-)

Het kampvuurtje lukt goed vanavond, dus we zitten nog lang gezellig buiten. Uiteraard komt ook Uno weer tevoorschijn.

's Avonds heeft Sander toch weer wat koorts en met een paracetamol slaapt hij binnen 5 minuten in.