Meren, meren en nog meer meren

Vandaag een ritje naar het zuiden van Canada, dwars door de Okanagan Valley, die bekend staat om zijn meren en de wijngaarden. Een heel ander landschap dus, veel minder hoge bergen en langzaam wordt veel groen ook geel. Het is hier ook een stuk warmer. Dit is het vakantiegebied van de Canadezen! Toen we een camping wilden boeken een paar maanden geleden waren een aantal campings dan ook al vol.

We rijden aardig door, alleen Kelowna is toch een drukkere stad dan we dachten. Onderweg komen we heeeel veel meren tegen. Bij Summerland doen we wat boodschappen en daarna zoeken we een mooi plekje aan het Okanagan Lake (meer dan 100 km lang!). Nadat we eerst op een paar campings terecht komen vinden we eindelijk een mooie picknickplaats om te lunchen. Vlakbij het water en onder de bomen, want we zijn inmiddels de 30 graden wel weer gepasseerd (Geweldig weer hebben we toch deze vakantie!).

Na de lunch gaan Norbert en de jongens nog even zwemmen in het meer en mama pakt een boek en een stoeltje :-). Heerlijk hoor!

Inmiddels is het al vier uur geweest en besluiten we door te rijden naar de camping, het Gallagher Lake Resort. Op deze camping blijven we 2 nachten en doen we een keer een dagje niets (behalve zwemmen en luieren). De camping ligt aan een klein meertje met een eigen strandje. We hebben een geweldige plaats van waar we zo het strandje oplopen en het meer kunnen zien. Beter kan het niet! Heerlijk om hier een dagje te blijven. Het enige minpunt is dat we maar 15 Ampère stroom hebben en de airconditioning dus niet aan kunnen hebben in de camper...dat wordt zweten vannacht! Maar het plekje is wel 2 nachtjes zweten waard.

Sander en Joris rennen gelijk het meertje in en genieten nu al met volle teugen. Het is hier 36 graden, dus wat is lekkerder dan een duik in een fris meertje. Ook wij gaan snel nog even zwemmen!

We zitten nog tot laat buiten in de zwembroek Uno te spelen. Het blijft heerlijk warm. Morgen de hele dag om heerlijk te luieren en te zwemmen...