Zwemmen, cedars en een….slang

Vandaag een aardig stuk rijden. De eerste honderd kilometer is een beetje een saai stuk. Maar in de verte zien we alweer heet hooggebergte oprijzen.

We rijden door Glacier National Park. Een nogal onherbergzaam park, waar je maar een klein deel van kan zien. Er zijn meer dan 400 gletsjers, maar we zien er uiteraard maar een paar. De weg is mooi en we doen 2 korte wandelingetjes, maar meer zien we er niet van.

We rijden door naar Revelstoke Mountain National Park, waar we een wandeling doen door een giant cedar bos, met echt gigantische bomen! Verder doen we nog een wandeling door een stuk wetland, dus weer heel anders. Deze trail heet de skunk cabbage trail, naar hele rare planten die hier groeien, een soort supermega koolbladeren, die nog stinken ook. We lopen over een boardwalk omdat we niet door het moeras kunnen en dan in 1 keer vlak naast de boardwalk: "een slang" roept Norbert. Wij allemaal terug natuurlijk, dat is leuk! Het blijkt een slangetje, maar wel heel leuk. We volgen hem een tijdje.

Daarna rijden we door naar de camping: Williams Lake Campground. Niet zo'n hele mooie camping, we staan nogal dicht op de buren, maar er is wel een meertje op de camping, waar we natuurlijk in gaan zwemmen! Het is weer prachtig weer, dus het is goed toeven aan het strandje bij het meer. We kopen nog een opblaasbaar ding waar we lekker op kunnen dobberen in het water! Er is ook een steiger en een vlot in het water, waar Sander en Joris naar toe zwemmen, terwijl mama lekker een boekje zit te lezen aan de kant :-) (Ieder zijn ding;-).

Morgen richting de woestijn (ja, echt!),  volgens de weersvoorspellingen is het 36 graden, dus best lekker warm!