Klimmen, klauteren, regenwoud en…de Pacific

Vanmorgen weer wakker geworden met een prachtig uitzicht vanuit ons bed! Da's pas wakker worden.

Vandaag gaan we op weg naar het Pacific Rim National Park aan de westkust van Vancouver Island, dus we steken vandaag het eiland over. Onderweg stoppen we voor een wandeling naar de watervallen in het Englishman River Falls Provincial Park. De wandeling door een groot cedar bos is leuker dan de watervallen, maar dat maakt het niet minder leuk.

Daarna rijden we door naar het beroemde Cathedral Grove in het Mc Millan Provincial Park. Het is hier druk met auto's maar we hebben geluk er gaat een auto weg op een plaatsje waar we met wat passen en meten de camper ook kwijt kunnen. Cathedral Grove is het oudste oerbos hier op het eiland met bomen die wel 800 jaar (!) oud zijn. En die bomen zijn dus groot, erg groot... De oudste boom heeft een omtrek van 9 meter. Het is een regenwoud, dus er groeien ook erg veel varens en er groeit een soort langharig mos op de takken van de bomen, heel bizar gezicht. Uiteraard maakt Joris van de gelegenheid gebruik om op alle omgevallen bomen (en dat zijn er heel veel!) te klimmen :-)

Na de oude bomen rijden we verder en we hebben honger dus we zoeken een picknickplaats op aan een mee (Sprout Lake). Een leuk plekje, het had alleen wel iets warmer mogen zijn...

Er zijn veel hogere bergen dan we hadden verwacht en er zijn veel meren en de bergen houden de bewolking tegen, want zodra we de bergen achter ons laten wordt het weer mooi, strakblauwe lucht! (het is hier overigens wel kouder dan op het vaste land).

We stoppen nog bij een rivier, waar heel veel keien en rotsen zijn om over te klimmen en te klauteren, dus Norbert en de jongens gaan er weer op uit :-). Ik parkeer mijzelf op een rotsblok in de zon, heerlijk!

Nu rijden we maar door naar de camping in het nationale park, want anders wordt het wel erg laat...iets voor zessen komen we aan bij de camping en ze zijn net aan het afsluiten, maar we hadden besproken, dus dat is verder geen probleem. Deze camping ligt midden in het regenwoud, dat hier doorloopt tot aan het strand. We hebben een grote plaats echt midden in het bos, dus ook erg donker, maar dat past hier wel. Super toch...kamperen in het regenwoud, met het strand op loopafstand.

We lopen gelijk maar even naar het strand. Long Beach is een deel van het nationale park en niet voor niets...wat een mooi strand. Het regenwoud loopt tot het strand en op het hele strand is van alles te vinden...er liggen boomstronken helemaal aan het eind van het strand tegen het bos aan. Deze spoelen aan als er storm is (en dat schijnt er vaak te zijn in de herfst en winter). Verder is er van alles te vinden op het strand...reuzemosselen (echt superreuze), een soort superzeewier, heel raar spul...we zien een superzeester (echt mega) op het strand en er komt ook nog een inktvisje aangespoeld, die tot vreugde van Joris even later weer terugspoelt naar zee, want hij leefde nog.  We struinen meer dan een uur op strand, echt heerlijk.

Morgen is Sander jarig en hopelijk wordt het een superdag, want we gaan een walvistourtje doen...spannend!