Otters en springende vissen

Heerlijk uitgeslapen vanmorgen. Als ik het gordijn opendoe heb ik een prachtig uitzicht op de rivier. En wat zie ik daar? Er beweegt iets in het water. Hé jongens kom eens...drukte alom. Wat is dat wat daar zwemt? Een bever, een zeehond of toch een otter? In één keer is iedereen wakker en in beweging...Norbert naar buiten...Sander en Joris met de neus tegen het raam...We zien er nog één...en zijn het er nu toch over eens... het is een otter.  Dat is nog eens leuk! Sander en Norbert besluiten om nog even naar het uitkijkpunt te lopen om te kijken of ze daar nog iets zien...en ja hoor, ze zien er nog drie!

Jammergenoeg is het bewolkt. We wilden eigenlijk gaan roeien op de rivier, maar dat is toch een beetje koud. We besluiten naar Nainamo te gaan. Maar eerst willen Sander en Joris nog een keer naar het uitkijkpunt. Verrekijkers mee en daar gaan ze. Na een half uurtje komen ze terug....helemaal enthousiast...geen otters dit keer, maar een kolibri! Dat is nog eens leuk!

Dan na een cappucinootje op het terras bij het café op de camping (met zeezicht) naar Nainamo. We parkeren de camper bij een winkelcentrum en lopen langs de haven. Op een pier zien we in één keer iets springen in het water en dan nog eens en nog eens...er zijn springende vissen in het water! Heel grappig...geen idee wat voor vissen het zijn...maar leuk is het wel! Norbert probeert een foto te maken, maar het gaat te snel...we staan een tijdje te kijken...Dan lopen we verder. Er is een leuke speeltuin in een park verderop en daar moeten Sander en Joris natuurlijk nog even spelen :-)

Daarna eten we nog wat op een terrasje aan het water. Daar zien we iets grappigs...een meeuw die het water induikt en eruit komt met een zeester in zijn bek! Eerst lijkt het alsof hij niet goed weet wat hij ermee wil en dan na een tijdje stopt hij ‘m in zijn bek en het duurt lang maar uiteindelijk eet ie ‘m op! Heel bizar gezicht! Grappig...Na het eten trakteert Joris ons nog op een lekker ijsje :-)

Als we terug zijn op de camping gaan de jongens eerst nog even tafeltennissen en daarna lopen ze nog samen met Norbert naar een beverdam.

's Avonds bljkt dat we nederlandse buren hebben gekregen op de camping. Zij zijn net begonnen aan de reis. We wisselen wat ervaringen uit en drinken weer een cappucinootje en Sander en Joris eten nog een ijsje! Gezellig met de nieuwe buren.

De komende 3 dagen hebben we weer geen elektriciteit en/of internet op de camping, dus wanneer het volgende verhaaltje komt...????