Naar Vancouver Island

Vroeg op vanmorgen, want we gaan naar Vancouver Island en natuurlijk mogen we de Ferry niet missen. We hebben de Ferry van 15.15 uur besproken vanuit Vancouver. We gaan eerst een stukje rijden voordat we gaan ontbijten. Sander voelt zich gelukkig weer wat beter. We stoppen bij de zg. Hope Slide, waar in de jaren 60 de grootste aardverschuiving ooit in Canada plaatsvond. Hier is nog steeds een grote puinhoop van stenen te zien. Het blijkt dat de weg opnieuw gebouwd is na de verschuiving en dat deze 70 meter hoger (!) moest komen dan daarvoor. Ook was hier ooit een meer, maar nu dus niet meer (gewoon weg). Hier ontbijten we in de camper want het is nog wat fris buiten. De rit gaat voorspoedig en we besluiten dan ook nog even boodschappen te gaan doen in Vancouver en bij de Starbucks nog even een kopje koffie te gaan drinken, zodat we gelijk de verhaaltjes en foto's op de site kunnen zetten, want we waren 2 dagen afgesloten van de buitenwereld :-) Daarna verder naar de haven bij Tsawassen voor de overtocht. Altijd leuk een overtocht! Het is onderrtussen weer heerlijk weer geworden, dus we kunnen lekker op het dek zitten. De tocht duurt 2 uur en deze vliegen voorbij. We zien bij vertrek Vancouver Island al liggen dus dat is leuk. saneert en Joris staan de hele weg met een verrekijker langs de railing, in de hoop een glimp op te vangen van een orka, want die leven hier in de Strait of Georgia. Maar helaas geen orka, wel een heerlijke overtocht. Nadat we in Nanaimo van de boot komen is het nog maar een kwartiertje rijden naar de camping, Living Forest RV resort. We hebben weer een schitterende plaats met uitzicht over de rivier en de zee, geweldig! Norbert bakt pannenkoeken, dus er wordt gesmuld. Er is een fireban, dus we mogen geen kam vuurtje maken. wel hebben we een propaan kampvuurtje gehuurd (een soort klein gashaardje zeg maar). Dit is niet zo'n succes. Het vuurtje is er klein en het stinkt. Denken dat erop gebakken is (het ruikt naar vet). Dus na een uurtje doen we deze weer uit.

Henk en Mieke,opa en oma.

Fijn dat Sander weer wat opgeknapt is en het prachtige programma doorgang kan vinden.
Ook weer mooie foto's.
Lieve groetjes.

Karen

Wat een top-reis! Ik ben jaloers hoor! Hier vandaag een record gebroken: 9 poepluiers verschoond en Hugo had zijn hele stoel onder de poep gesmeerd. Verschil moet er zijn.... ;) Heeel veel plezier nog! Geniet er van!