Klimmen, raften en toch nog Maligne Lake

Op tijd op vanmorgen om vandaag niet het risico te lopen geen parkeerplaats te kunnen vinden bij de Jasper Tramway. We waren de eerste camper, ruimte genoeg.  Dus meteen maar omhoog. We hebben wel even fleecevesten aangetrokken want boven is het maar 11 graden.

Met de gondel, die de vorm heeft van, hoe kan het ook anders, een tramwagon, naar boven, maar nog niet naar de top, daarvoor moeten we nog een kilometer lopen steil de berg op...best pittig dus (heeeeel pittig). Maar eenmaal boven was het het ‘klimmetje' wel waard: een 360 graden view, oa. richting Pyramid Lake waar we gisteren waren.

Daarna weer snel naar beneden om nog even te kunnen lunchen voordat we gaan raften. We lunchen in de camper op de parkeerplaats waar we vertrekken voor het raften, want we hebben niet zo heel veel tijd meer.

En dan is het tijd om te raften! In de bus op weg naar het beginpunt krijgen we al wat uitleg. Een maal op de plaats van bestemming wurmen we ons in een wetsuit

Laughing
, waterschoenen en een life-jacket. Dus we zien er professioneel uit, daar zal het niet aan liggen.

Joris mag helemaal voor in de boot en heeft het beste plekje van ons allemaal. Sander mag voor mama zitten op de rand van de boot en mag meepeddelen, heel stoer! Het is echt supergaaf en we worden allemaal kletsnat en Joris het natst van ons allemaal. De jongens vinden het superleuk, en wij ook trouwens

Laughing

Dan horen we terwijl we zitten te internetten bij de info (geen wifi op de camping) dat de weg naar Maligne Lake weer open is na de mudslide eerder deze week. Dan besluiten we daar gelijk maar naar toe te rijden want morgen rijden we weer ergens anders naar toe.

Het is best een eind rijden. Vlak voor we er zijn ziet Sander een hertje in de berm, dus hij is weer helemaal in zijn sas.

Maligne Lake is het grootste meer in Jasper en de bekendste. Het meer is vooral bekend om Spirit Island een klein eilandje midden in het meer. Wij zien een mooi meer, maar geen eilandje. Daarom besluiten we een eind om het meer te gaan lopen op zoek naar het eilandje, want die staat toch op elke foto die je ziet van Maligne Lake.

Onderweg zien we Kariboes...dus 2 enthousiaste jongens de rest van de tijd ;-), maar geen eilandje te zien! We geven het op...het meer is ook mooi zonder eilandje en kennelijk kan je het eilandje alleen zien als je een boottochtje boekt.

Terug op de parkeerplaats en ook nog op de terugweg zien we nog meer hertjes en zelfs nog een berggeitje.

Al met al een zeer actief en zeer geslaagd dagje.

Morgen de beroemde Icefield Parkway op.

Marieke

Dat klinkt heeel goed!! Wat een avonturen allemaal. Ik geniet een beetje mee van de wat jullie allemaal zien en meemaken, en dat jullie zo genieten :) lieve groetjes

Astrid

Hey Mink (en de rest!)

Wat een leuke verslagen en práchtige foto's! Ben helemaal jaloers!!! Misschien heb ik het gemist, maar kun je ook even een foto maken van de binnenkant van de camper, heb ik helemaal een idee hoe julie leven! Klinkt zo super gaaf! Veel plezier nog!!!

Dikke kus, As