Wells Gray

Het regent als we wakker worden! Wat is dat nu? We draaien ons dus nog maar een keer om. Om een uur of acht wordt het toch droog, dus we komen er toch maar uit. We doen het wel lekker rustig aan...lekker ontbijten (wel binnen want het drupt weer een beetje) met geroosterde bagels (ja, er zit ook een broodrooster in :-).

Om half tien rijden we naar Wells Gray Provincial Park. Volgens de meneer bij de info, zal het opklaren in de loop van de dag, dus daar gaan we maar van uit. Het is wel warm, dus....

Al na 10 km komen we bij het eerste uitkijkpunt...een beetje mistig nog, dus we rijden verder naar de eerste waterval, de Spahat Falls. Een kort wandelingetje (nu wel volgespoten met DEET) en we zijn bij de waterval...erg mooi. Uit een smalle kloof stort het water naar beneden. We hebben al veel watervallen gezien, maar deze is wel heel mooi.

Ondertussen klaart het echt op en wordt het gewoon weer stralend weer. Prima weer voor nog een waterval dus

Laughing
. Er zijn erg veel watervallen in Wells Gray. De ene nog mooier dan de andere.

Wij "doen" er nog twee. Eerst Dawson Falls, die ook wel de mini Niagara Falls genoemd worden. Ook deze is weer erg mooi...wat een geweld!!! Het water dondert echt naar beneden. Sander zegt dat ie 90 meter breed is, dus dat zal wel zo zijn

Wink
. We lopen nog naar het begin van de waterval en staan echt vlak naast het punt waar het water naar beneden stort...heel bijzonder...wat een lawaai en wat een water...je zou denken dat het water een keer op moet zijn....Norbert probeert Joris nog wijs te maken dat ze om 5 uur vanmiddag als alle toeristen weg zijn de kraan uit doen...hij geloofde Norbert toch niet helemaal...
Laughing

Dan gaan we naar Helmcken Falls, de bekendste waterval in dit park. We wandelen er naar toe en snappen meteen waarom. Deze waterval is zo mogelijk nog indrukwekkender...volgens Sander (onze wandelende reisgids) is dit de hoogste waterval die vrij naar beneden valt in Canada....Hij is prachtig. Het water dat naar beneden valt vormt wolken die je omhoog ziet vliegen, supergaaf gezicht!

Daarna rijden we verder over een onverharde weg, maar dat gaat prima....hier en daar rammelen de borden bijna de kast uit, maar alles blijft heel.

We maken nog een wandeling naar een waterval/stroomversnelling waar in augustus en september zalm te zien zou zijn die tegen de waterstroom inspringt, maar hiervoor zijn we misschien nog net iets te vroeg, dus jammergenoeg geen zalm gezien. Maar een leuke wandeling met hele mooie stroomversnellingen, waarvan je je niet voor kan stellen dat daar zalm tegenin zou kunnen zwemmen.

We picknicken nog op een idyllisch plekje bij met uitzicht over het riviertje. Dit is vakantie! Heerlijk!

Daarna terug naar de camping voor nog een duik in het zwembad en 's avonds pizza in de oven.

Sander en Joris zijn nu aan het afwassen, want dat is een feest hier op de camping...zo'n grote kraan die ze ook in de horeca gebruiken waar je alles mee kan afspoelen, dus ze gingen net juichend afwassen

Laughing
. Sander komt net nog even terugrennen, hij moet het fototoestel hebben want er zit een grote kikker in het washok en die moet natuurlijk op de foto (nou, blij dat ik niet hoeg af te wassen...).

Morgen richting de grote nationale parken....ben benieuwd....