Van Whistler naar Clearwater

Een reisdag vandaag, zodat we later wat meer tijd overhouden. 422 Km rijden van Whistler naar Clearwater, dus vroeg weg....ontbijten doen we wel onderweg. Om 8 uur rijden we de camping af in Whistler. Een hele mooie route maar mn het begin gaat erg langzaam. Veel bergen en dat gaat niet zo snel met zo'n bakbeest

Laughing
 Hele mooie vergezichten onderweg en onvoorstelbaar hoe leeg...nou ja leeg....geen bebouwing bedoel ik daarmee, want wel bos, heel veel bos, bergen en meren.

De eerste stop ontbijten we en wandelen naar een gletsjermeertje in Joffre Lakes park. We zijn nog niet goed voorbereid, want we stappen de camper uit en worden meteen lekgestoken door de muggen...

Undecided
. Maar het is het waard...wat een mooi uitzicht een blauw gletsjermeertje met hoog daarboven de geletsjer....MOOI!!!

Dan snel weer verder....Na Kamploops wordt de weg makkelijker begaanbaar en gaat het allemaal wat sneller.

We stoppen nog voor een late lunch in Juniper Beach provincial park, aan een riviertje. Als we uitstappen merken we pas hoe warm het is ... 36 graden!!! Pfffff wat een hitte. Eigenlijk te warm om buiten te eten, maar ja zonder airco wordt de camper ook met de minuut warmer, dus toch maar buiten. Daarna lekker afkoelen in de Thomson River. Pootje baden, steentjes gooien .... heerlijk!

Dan gauw weer verder...het zwembad van de camping lonkt. Toch nog redelijk op tijd komen we aan op de KOA campground Clearwater. We hebben een grote plek, een zg. pull tru, dus Norbert hoeft niet achteruit in te parkeren wat toch best lastig is met ons "bakbeest", maar hij kan gewoon de plek oprijden en aan de andere kant de plek weer afrijden.

Dan gauw het zwembad in!

's Avonds een vuurtje aan, want hier geldt geen fire-ban. Het vuurtje wil nog niet zo goed lukken, moeten nog wat oefenen, maar het is genoeg voor Joris om Marshmallows te bakken (roken eigenlijk:-).

Dan begint het te regenen...da's nieuw, maar wel gezellig in de camper. Het getik op het dak en lekker verkoelend, na 36 graden!

Morgen naar Wells Gray Provincial Park.

Het uploaden lukt niet altijd en mn de foto's geven problemen, dus af en toe zit er even tussen de verhalen en de foto's.