Op weg naar Whistler

Nog steeds vroeg wakker 's ochtends, maar wel prima geslapen allemaal in de camper! De eerste nacht in de camper zit erop.

Nu op naar Whistler. Whistler is het plaatsje waar in 2010 tijdens de Olympische Spelen het skiën en bobsleeën plaatsvond.

Vroeg wakker dus ook vroeg op pad...

Als snel rijden we Vancouver uit de Sea-to-Sky highway op. Ja...hier zijn we voor gekomen...het ene uitzicht is nog mooier dan het andere...de naam van de weg zegt het al: zee en bergen! MOOI!

Bij Shannon Falls stoppen we om naar een waterval te lopen. Het is maar een klein stukje, maar Joris vindt het helemaal leuk...hij klimt van boomstam tot boomstam en van steen tot steen J

De waterval is heeeeel hoog! Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat ie 325 m hoog is! Super!

We eten hierna nog lekker een ijsje in de picknic-area. Echt niet te geloven wat die Canadezen allemaal meenemen als ze gaan picnicken, barbecues, wokpannen, partytenten, koelboxen zo groot als koelkasten en noem maar op....we hebben echt zeer vermakelijk mensen zitten kijken J

Daarna rijden we weer verder. We stoppen nog bij een paar mooie viewpoints (zie de foto's) en gaan dan nog naar Brandywine falls. Weer een waterval en deze is echt spectaculair! Ik denk niet dat ik ooit zoveel water recht naar beneden heb zien storten, echt recht naar beneden over een cliff ...

Inmiddels is het wel erg warm geworden. Het is meer dan 30 graden! Ik dacht dat Canada niet zo warm was.

Omdat het zo warm en droog is, mag er op de camping (Riverside Resort) in Whistler jammergenoeg geen campfire gemaakt worden. Das dan wel weer jammer!

Voordat we onze plaats opzoeken op de camping worden we gewaarschuwd dat er heel veel beren zijn en dat deze ook regelmatig op de camping komen (volgens de mevrouw van de receptie zelfs op onze plek :-s), dus geen eten oid buiten laten! Spannend!

Jammergenoeg nog geen beer gespot.

Deze camping is wel veel mooier dan de vorige. We staan vlakbij het voetbalveld, dus dat is leuk (voor de jongens dan ;-).

Morgen Joris jarig en Whistler verkennen. Nu nog even de camper versieren.