Joris jarig en …. EEN BEER

Zondag 5 augustus ....Joris jarig!!!

We slapen al iets langer, dus dat gaat de goede kant op! Joris wakker gezongen (of was ie stiekem toch al wakker?) en toch nog een paar kleine cadeautjes aan Joris gegeven.

Broodjes in de oven en even rustig ontbeten. Daarna met de shuttle-bus van de camping naar de liften in Whistler-village, dus de camper blijft een dagje staan. Het is weer ontzettend warm, 33 graden vandaag.

Er staan rijen voor de kaartverkoop en de gondels: het lijkt de wintersport wel. Het is erg druk, maar het is dan ook een holiday-weekend, dus alle Canadezen zijn op pad (en wij natuurlijk).

We gaan eerst met de gondel omhoog (bloedheet!). Sander speurt om zich heen naar beren, maar helaas...Daarna gaan we nog  met een stoeltjeslift verder omhoog om te kunnen genieten van prachtige uitzichten. Ook nog een korte hike gedaan, waar Joris weer een echte klimgeit bleek

Daarna gaan we met de Peak-to-Peak gondel helemaal naar de andere top in een gondel met een glazen bodem (alleen in het midden gelukkig en niet de hele bodem ;-).Deze rit is prachtig! De gondel is de hoogste ter wereld en zweeft 4 km lang zonder dat er palen tussen staan! Heel bijzonder met de glazen bodem, die laat zien hoe hoog het echt is!

Daarna eten we wat bovenop de top en gaan weer met de stoeltjeslift naar beneden. Als we ongeveer 5 minuten onderweg zijn ziet Sander hem: "Een beer, kijk daar een beer" en jawel precies over de skipiste onder de stoeltjes lift loopt op zijn dooie akkertje (groot gelijk bij deze temperaturen) een echte beer!!! SUPER! Sanders vakantie kan nu al niet meer stuk...we hebben een beer gezien! En hoe...gewoon op 5-10 meter afstand precies onder ons in de stoeltjeslift.

Van alle opwinding zijn we wel bijna te laat om  foto te nemen...nou ja, gezien hebben is belangrijker dan een mooie foto, maar we hebben wel bewijs

Wink

Sander huppelt de lift uit

Laughing

Daarna nog even op de zomerrodelbaan en toen naar de Olympic Plaza in Whistler met de beroemde ringen. Joris had in Nederland al gezegd dat ie bij de olympische ringen wou staan op zijn verjaardag. We wandelen terug naar de camping.

Joris wil ook nog barbecueën op zijn verjaardag, dus we huren een gasbarbecue omdat vanwege de grote kans op bosbranden dit de enige manier is waarop dat mag.

Nou, al met al een geweldige dag met onze eerste beer!

Henk en Dinie

Hey Joris. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Man, man, man, wat een dag. Een beer, een bbq en in een gondeltocht van 4 km lengte. Ik zou het niet durven. Stoer!