We zijn er! (Vancouver)

Na bijna een jaar van voorbereiden is het eindelijk zover ... we zijn in Canada!!!

Gisteren zijn we aangekomen in Vancouver na een prima vlucht, met prachtige uitzichten, vooral boven Groenland. Sander en Joris hebben zich prima vermaakt met de nieuwe Nintendo en Ipod touch en wij met filmpjes op de tv'tjes.

Van het vliegveld in een mega-taxi met een chauffeur met een mega-tulband op zijn hoofd (we dachten even op het verkeerde continent terecht gekomen te zijn

Laughing
) naar het Blue Horizon hotel gereden in Vancouver. Hele grote, mooie kamer op de 30e verdieping (!!!), dus met een mooi uitzicht over de stad (Norbert wankelt wat op het balkon en durft niet over de rand te kijken...hi, hi).

Niet veel meer gedaan gisteren, behalve heerlijk uit eten. En...volgehouden tot 20:00 uur voordat onze ogen dichtvielen.

Vanmorgen hebben we fietsen gehuurd om naar Stanley park te fietsen, maar waarom moesten we toch die helm op (Sander vond het maar stom)? We hebben de hele dag heerlijk gefietst in het grootste stadspark van Noord-Amerika. Prachtige uitzichten over Vancouver en eindelijk waren we dan ook in het Vancouver Aquarium. Sander heeft het er al maanden over: hier zijn beluga's!!! (grote witte dolfijnen) ... En ze waren mooi!!! Heel bijzonder, die hadden we nog niet eerder gezien. Ook een leuke show met veel water en tot Joris zijn spijt werden we net niet nat! We hebben de hele "Seawall" afgefietst, een rondje langs de haven en English Bay. O ja en niet te vergeten, hele grote totempalen gezien in het park.

Eigenlijk wilde ik ook wat fotootjes bij het verhaal in plakken, maar dat lukt me niet...dus dan maar daar waar ze horen...op de fotopagina...

Morgen: ja, daar zijn we nog niet helemaal uit, nog maar een nachtje over slapen